Monday, July 25, 2005

e-learning?

hai...nampaknya sumer student tengah sibuk ngan e-learning sekarang ni. sana-sini cakap pasal e-learning. naik muak dah aku dengar.
padahal benda tu bukan apa pun. bagi aku cukup hanya sorang je yang download nota2 kat dalam tu dan print dan photostat seberapa banyak yang mahu. simple kan?
tapi itulah realitinya. benda baru. kemaruk lagi.
anyway, banyak gak problem gua dapat tahu. komen dari student, komen dari lecturer, driver bus pun ader gak. nama takder dalam listla. padahal dah register subject. selmarin lak, ada dengar lecturer komen2. salah satunya daripada lecturer gua sendiri. En. Azam. Kesian dia. Nota2 Kajian Kos yang dia letak kat situ didapati dah hilang. hilang entah kemana. mungkin adala kat sudut mana2 dalam internet tu. katanya ad sekumpulan manusia yang kenakan dia. entahla. ada gak ker budak2 yg dengki ngan dia. dia tu lecturer yang baik, tau tak. kesian. sabar je lah en. azam.
satu lagi hal, pasal lecturer gak. lecturer nilah sebenarnya yang handle e-learning ni. kesian dia. sistem belum stabil. banyak la bugs2. jadi dia pun banyakla dapat komen2 dan pertanyaan dari semua pengguna e-learning ni. bayangkan, nak jawab sumer soalan tu. mana mampu kan. letih la.. nak tahu tak? haa... lecturer tu dia mengajar Pengurusan Maklumat. Pn. Kherun Nita.
oklah, penat ni. (asyik penat je). mana taknya, malam tadi gua ada buat performance Rebana Ubi kat Kolej 5 (KTDI). Sempena Majlis Pengenalan Kelab2. Tangan pun dah sakit2 ni. lama tak main... oklah gua tangguh sini lah dulu. ada masa gua upload gambar2 kat sini. k.

No comments: