Saturday, October 29, 2005

Lagi update



aduih...penatnyer ari ni...mengantuk pun ader...tapi gua tetap nak update gak..
sebanarnya gua baru je selesai merempuhi bahagian timur dan utara semenanjung. bermula dari Bandaraya Islam > Grik > Bandaraya Ipoh > Cameron Highland > Lojing > Gua Musang > Kuala Krai > Kota Bharu balik... walaupun takla habis semua negeri tapi ni pun dah letih giler ah.. Jarak perjalan? tak ingatla... tapi lebih kurang 18 jam gakla... berenti kat sri Iskandar jap utk rehat. tupun kejap je...lebih kurang 30 minit. pastu berenti beli kuih kat Cameroon... sib baikla ader org meniaga kat Brinchang tu... kalo tak berbuka ngan air kotak la semalam... pastu sambung balik perjalanan mengikuti Lebuhraya Lojing... sampai sempadan Gua Musang, masuk waktu berbuka... buka dlm keta jelah.... hehehe...takut ma.... takleh berenti makan, bahaya...kat dlm belantara camtu, kita tak tahu ada apa...dah la gua satu2nya keta yg ada disepanjang lebuhraya tu...sib baikla jln dia besar....walaupun makan kuih jer, tapi dah puashati dah... kuih ondeh2, donat, karipuff, kurma, pastu dua tiga jenis lagi tak ingat la... tapi sedap.... kecuali ondeh2 jer... gula melaka dia rasa lain sikit... semua tu abis la dekat 10 ringgit... buat makan 4 orang... okla tu... buat alas perut... pastu jln lagi sampai Kuala Krai...

No comments: