Monday, November 07, 2005

Raya ke-5

pejam-celik, pejam-celik dah raya ke lima rupanya. rasanya baru je sambut raya. tak sempat lagi nak jelajah negeri beraya rumah-rumah member, sedara dan kenalan2. itula pasal, motor takder, kenala tumpang orang atau pinjam keta mak takpun pinjam motor sapa2. motor kesayangan duk kat UTM. tak bawak balik. ye la..cuti seminggu dua je...tak padan la nak bawak balik. dah tambang pun dekat rm80. tu satu hala. kalo pegi-balik? haa.. sebab tula..tak bawak balik... tinggal je kat kolej. nanti nak pakai buat pegi exam senang.
hmm....tersasul jauhla pulak...nak tuils pasal raya pegi tulis pasal motor..
sebenarnya ari ni [maybe hari last beraya kat kampong] gua sekeluarga nak pegi beraya rumah sedara kat Kuala Krai. dah lama tak pegi sana. rumah sedara belah ayah. pagi2 lagi dah ready sumer. adala dekat 4 biji keta yg pegi. tp yg jadi masalah kat gua ialah gua tak cukup tido ni... malam tadi balik dekat pukul 3. tak sempat nak tido secukupnya. tu sib baik tak layan bola lagi. padahal match malam tadi match antara The Blues lawan Red Devil. best tu... tp pikir-pikir balik tak berbaloi la...esok nak travel. nanti bukak internetla kalo nak tgk result... masa gua tgh tulis ni pun tgh ngantuk lagi. kejap lagi dah nak pegi. ah..lantakla...
bila bangun tido pagi tadi, gua dapat satu sms. sms tu berbunyi "wei ali, guano chelsea kaloh, kah..kah..kah.." haa...macam tu laa... Ha???? Chelsea kalah? huih..tak caya... ye ke? pastu pikir2 balik.. kih..kih..kih..patutla gua takde mood jer nak tengok match malam tadi...kalo tak mesti dah kena boo kat budak2 ni... hahahahaha...

No comments: