Saturday, January 07, 2006

Bola punya pasal

Adoi... semalam nak jalan pun seksa. sakit sangat. ingat nak pegi unit kesihatan jer, tapi pikir2 rasanya takde apapun. maybe akan sembuh dalam dua tiga hari jer. nak pegi situ pun bukan aper, cuma nak check jer kot2 ader tulang yang patah ker ape ker... cuak gak la... makin lama makin teruk. mula2 boleh jalan sampai la takleh jalan, bukan takat tu, kaki pun dah tak tau nak letak kat posisi mana. pusing kiri tak selesa, pusing kanan tak selesa. pendek kata takder posisi yg selesa lah... aku geram, ambik panadol 2 bijik, telan. kot2 boleh tahan sakit tu.. mintak2 la. dan alhamdulillah, kesakitan tu buat aku tak jadik tido. takper, aku syukur... walaupun dah telan panadol, tak jadi gak... dah terlajak takleh tido, aku layan initial D. tu pun sebab ader member aku tgh tengok. dari episod awal sampai berapa ah.. pastu aku lelap sendiri. hahaha.. makan panadol tak jadi. rupa2nya ubat dia kena tgk movie ker tv ke baru boleh tido. tido punyala sedap. sedar2 dah pagi. takder rasa sakit pun masa tido. mungkin sebab letih kot.

sebanarnya petang tu, aku turun berlatih bola. kebetulan hujan, ramai gak la tak turun. hanya batch kitorang jer. pastu campur budak2 lain yg takder geng nak main. takpelah, main ngan kitorang la... masa main tu hujan bukan main lebat... toksah ceritalah... yg pandai ker, tak pandai ker, sama jer petang tu. padang penuh ngan air. main rembat jer... entah kenapa semalam aku main dengan agak lincah... ada beberapa situasi yg agak bahaya (bertembung ngan orang BESAR) tapi takder apa... lepas beberapa ketika, masa tu dah nak maghrib, masih main lagi. masa tu aku dapat bola. betul2 depan gol, tapi jauh gak la... aku hayun kaki nak rembat... masa rembat tu la 'Ganu' rembat sama... mungkin rembatan dia tu lagi kencang dari aku, maka dia dulu yg dapat bola. terlanjur sepak tersepak kaki aku sekali. macamana aku nak bayangkan bunyinya ye... kalau dalam komik tu mesti ada PAM! takpun POW!!. lebih kurang begitulah...
Fuh... bukan main sengal lagi... tak sakit lagi masa tu... sambil2 kontrol...(padahal tgh tahan sakit) aku cuba untuk main lagi... tapi masa tu aku ingat malas nak sepak2 bola dah... kalau bola datang pun aku passing2 bodo camtu jer... lepas beberapa minit baru sakit datang. mak ai... dah longlai dah kai kanan ni.... masa tu la aku keluar... tak bisa ah...
masa keluar tu budak2 ni semua tanya, apahal? tiba2 keluar. Tiba2? ooo... diorang tak nampak insiden tadi rupanya.... menyesal gak aku tak buat2 sakit masa kena tu.... paling tak orang tahu aku sakit.... kontrol punya pasal.. hah! AMBIK....
Pagi besoknya, aku tak dapat gi kelas. pagi tu aku takleh gerak langsung. kena lompat2 ngan kaki kanan la...
dalam pukul 10, aku pegi mandi. ingat nak pegi unit kesihatan jer... tapi nak pegi macamana? nak jalan tak boleh, usahkan naik motor... maka terbantut hajat kat situ...
sampaila ke petang. Wafi ajak pegi makan. masa tu nak tak nak, aku kena pegi gak, (sebab naik keta jer..) tapi sebab paling besar ialah aku sangat lapar nasik! maka pegi la 4 orang Kafe Meranti... Pastu balik bilik, bersiap untuk balik kampong. Yeehaa... Sekarang kau dah kat rumah!

No comments: